artykuł nr 21

Ogłoszenie w sprawie wykazu nieruchomości przeznaczonych do dzierżawy

Wójt Gminy Daszyna

zawiadamia o wywieszeniu na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Daszyna oraz zamieszczeniu na stronie internetowej http://www.daszyna.4bip.pl, na okres 21 dni wykazu nieruchomości przeznaczonej do oddania w dzierżawę (część dz. Nr 28/9 Daszyna) - wykaz stanowi załącznik do Zarządzenia Wójta Gminy Daszyna Nr 102/2023 z dnia 24 lipca 2023 r.

Dodatkowe informacje można uzyskać w tut. Urzędzie – pokój nr 5 tel. 24 389-04-18.

artykuł nr 22

Ogłoszenie w sprawie wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży

Wójt Gminy Daszyna

zawiadamia o wywieszeniu na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Daszyna oraz na stronie internetowej http://www.daszyna.4bip.pl, na okres 21 dni, wykazu dotyczącego nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży w trybie bezprzetargowym na rzecz użytkownika wieczystego, położonej na terenie gm. Daszyna w obrębie Daszyna, nr dz. 154/2 o pow. 0,5430 ha.

Wykaz stanowi załącznik do Zarządzenia Wójta Gminy Daszyna Nr 96/2023 z dnia 14 lipca 2023 r.

Szczegółowe informacje można uzyskać w tut. urzędzie pok. nr 5, tel. (24) 389-04-18.

artykuł nr 23

OGŁOSZENIE o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Daszyna dla fragmentów obrębów Daszyna, Drzykozy, Jabłonna, Karkoszki, Krężelewice, Mazew, Mazew Kolonia, P.G.R Koryta, Skrzynki, Sławoszew, Upale, Zagróbki i Żabokrzeki, część IV - obejmująca tereny w obrębach Krężelewice i Upale wraz z prognozą oddziaływania na środowisko

Załączniki:
Treść ogłoszenia201 KB
artykuł nr 24

Komunikat Wójta Gminy Daszyna w sprawie świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji sołtysa

Od 1 lipca 2023 r. Wójt Gminy Daszyna będzie przyjmował wnioski o wydanie zaświadczenia potwierdzającego okres pełnienia funkcji sołtysa w sołectwie należącym terytorialnie do Gminy Daszyna. Wniosek można złożyć w Sekretariacie Urzędu (pokój nr 19) lub przesłać pocztą na adres Urzędu Gminy w Daszynie 34a, 99-107 Daszyna.

Komu przysługuje świadczenie?

Świadczenie pieniężne z tytułu pełnienia funkcji sołtysa przysługuje osobie, która: 

  • pełniła funkcję sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym przez okres co najmniej dwóch kadencji nie mniej niż 8 lat, (do okresu o którym mowa, wlicza się również okres pełnienia funkcji sołtysa na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, jeżeli osoba ta następnie pełniła funkcję sołtysa na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym),
  • osiągnęła odpowiedni wiek:
    • w przypadku kobiet 60 lat,
    • w przypadku mężczyzn 65 lat,
  • nie była skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe popełnione w związku z pełnieniem funkcji sołtysa.

Przy ustalaniu okresu pełnienia funkcji sołtysa nie jest wymagane zachowanie ciągłości pełnienia tej funkcji.

Gdzie należy złożyć wniosek o świadczenie?

Wniosek o przyznanie świadczenia będzie można złożyć w oddziale regionalnym albo placówce terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego właściwych ze względu na miejsce zamieszkania wnioskodawcy od 1 lipca 2023 r. 

Co należy dołączyć do wniosku o świadczenie?

Do wniosku o przyznanie świadczenia należy dołączyć:

  • zaświadczenie wydane przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego dla sołectwa, w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa, potwierdzające okres pełnienia tej funkcji;
  • oświadczenie wnioskodawcy o niekaralności za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe popełnione w związku z pełnieniem funkcji sołtysa.

 

Co zrobić jeżeli urząd gminy nie posiada informacji potwierdzających okres pełnienia funkcji sołtysa?

Jeżeli Urząd Gminy nie będzie dysponował danymi potwierdzającymi okres pełnienia przez wnioskodawcę funkcji sołtysa, zostanie wydane postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia ze względu na brak danych potwierdzających okres pełnienia funkcji. Postanowienie to należy dołączyć do wniosku o przyznanie świadczenia. W przypadku braku dokumentów potwierdzających spełnienie wymogu pełnienia funkcji sołtysa przez co najmniej dwie kadencje nie mniej niż 8 lat zaświadczenie będzie mogło być zastąpione pisemnym oświadczeniem złożonym przez wnioskodawcę o spełnieniu tego wymogu, potwierdzonym pisemnymi oświadczeniami złożonymi przez co najmniej 5 osób zamieszkujących w sołectwie w czasie, w którym wnioskodawca pełnił w nim funkcję sołtysa.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie: 

https://www.krus.gov.pl/artykul/swiadczenie-pieniezne-z-tytulu-pelnienia-funkcji-soltysa/

 

Załączniki:
Wniosek16 KB
artykuł nr 25

OGŁOSZENIE o przystąpieniu do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Daszyna oraz o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentów obrębów Daszyna, Krężelewice, P.G.R Koryta, Upale i Walew

Załączniki:
Treść ogłoszenia196 KB