artykuł nr 1

OGŁOSZENIE o przystąpieniu do sporządzania planu ogólnego Gminy Daszyna

OGŁOSZENIE

o przystąpieniu do sporządzania planu ogólnego Gminy Daszyna

 Na podstawie art. 13i ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.) oraz art. 39 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 46 ust. 1 pkt 1 i art. 54 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 z późn. zm.),

zawiadamiam

o podjęciu przez Radę Gminy Daszyna uchwały nr III/18/2024 Rady Gminy Daszyna z dnia 26 czerwca 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzania planu ogólnego gminy Daszyna.

Jednocześnie zawiadamiam, iż w ramach przeprowadzania strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu planu zostanie sporządzona prognoza oddziaływania na środowisko.

Zainteresowani mogą składać wnioski do projektu planu ogólnego oraz prognozy oddziaływania na środowisko w terminie do dnia 18 lipca 2025 r.

Wnioski mogą być wnoszone w postaci:

  1. papierowej na adres: Urząd Gminy Daszyna, Daszyna 34a, 99-107 Daszyna,
  2. elektronicznej na adres email: sekretariat@gminadaszyna.pl lub za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP Urzędu Gminy Daszyna.

Wnioski do projektu planu ogólnego należy składać wyłącznie na formularzu - w postaci papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego. Formularz dostępny jest:

 

Składający wniosek określa przedmiot wniosku, wskazuje nieruchomość, której wniosek dotyczy, oraz podaje swoje imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby składającego oraz adres poczty elektronicznej, o ile taki posiada, a także wskazuje, czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem.

Wnioski niespełniające wymogów formalnych, w szczególności złożone po upływie wyznaczonego terminu lub niezłożone na ww. formularzu, zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.

Organem właściwym do rozpatrzenia wniosków jest Wójt Gminy Daszyna.

Z niezbędną dokumentacją sprawy można zapoznać się w siedzibie Urzędu Gminy Daszyna,
Daszyna 34a, 99-107 Daszyna, w godzinach pracy Urzędu.

 

Administratorem danych osobowych przetwarzanych przez Urząd Gminy Daszyna jest Wójt Gminy Daszyna, Daszyna 34a, 99-107 Daszyna. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych dostępna jest pod adresem: https://www.daszyna.4bip.pl/index.php?idg=6&id=4&x=5. W związku z przetwarzaniem przez Wójta danych osobowych, uzyskanych w toku prowadzenia postępowania dotyczącego sporządzania aktu planowania przestrzennego, prawo, o którym mowa w art. 15 ust. 1 lit. g rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), przysługuje, jeżeli nie wpływa na ochronę praw i wolności osoby, od której dane te pozyskano.

 

Wójt Gminy Daszyna

Zbigniew Wojtera

artykuł nr 2

Komunikat Okręgowego Urzędu Górniczego w Kielcach

obrazek
Załączniki:
Treść65 KB
artykuł nr 3

Informacja w sprawie wykazu nieruchomości przeznaczonych do użyczenia na rzecz dotychczasowych użytkowników

Wójt Gminy Daszyna zawiadamia

o wywieszeniu na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Daszyna  na okres 21 dni wykazu nieruchomości przeznaczonych do użyczenia na rzecz dotychczasowych użytkowników:

1) nieruchomość gruntowa zabudowana położona w miejscowości Daszyna 32 oznaczona numerem ewidencyjnym działki 148/3 o pow. 1400 m2, lokal użytkowy w budynku parterowym bez podpiwniczenia o powierzchni 66,45 m2, budynek garażowy o powierzchni 11,50 m2,  budynek garażowy o powierzchni 20,00 m2.

2) lokal użytkowy w  położony w miejscowości Mazew 68 na działce 197 o pow. 48,49 m2,

3) lokal użytkowy w budynku parterowym bez podpiwniczenia o powierzchni 42,33 m2, w budynku na działce 148/3 o pow. 1400 m2.

Wykaz stanowi załącznik do Zarządzenia Wójta Gminy Daszyna Nr 50/2025 z dnia 16 maja 2025 r.

Szczegółowe informacje można uzyskać w tut. urzędzie - pokój nr 24, tel. 24 357-10-07.

 

Termin wywieszenia wykazu 20.05.2025 r. – 10.06.2025 r.

Daszyna, dn. 20.05.2025 r.

 

artykuł nr 4

INFORMACJA Wójta Gminy Daszyna o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad Raportem o stanie Gminy Daszyna za 2024 rok

Szanowni Mieszkańcy Gminy Daszyna

 

 

INFORMACJA

Wójta Gminy Daszyna o wydłużeniu terminu zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad Raportem o stanie Gminy Daszyna za 2024 rok

 

Stosownie do treści art. 28 aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 z póź zm.) Wójt Gminy Daszyna do dnia 30  maja 2025 r. ma obowiązek przedstawienia Radzie Gminy Daszyna Raportu o stanie gminy.

Sesja, na której przedstawiony zostanie Raport, została przesunięta na dzień 30 maja 2025 r.

 

W związku z tym zgłoszenia do debaty mieszkańcy mogą składać najpóźniej do dnia 29 maja 2025 r. do godz. 1500 (Urząd Gminy Daszyna, pok. 19-Sekretariat).

 

  Wójt Gminy Daszyna

   Zbigniew Wojtera

 


Szanowni Mieszkańcy Gminy Daszyna

 

INFORMACJA

Wójta Gminy Daszyna o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad Raportem o stanie Gminy Daszyna za 2024 rok

Stosownie do treści art. 28 aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 z póź zm.) Wójt Gminy Daszyna do dnia 30  maja 2025 r. ma obowiązek przedstawienia Radzie Gminy Daszyna Raportu o stanie gminy. Sesja, na której przedstawiony zostanie Raport, zaplanowana została na dzień 29 maja 2025 r.

Raport będzie obejmował podsumowanie działalności Wójta Gminy Daszyna w roku 2024, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał Rady Gminy Daszyna

Rada Gminy Daszyna będzie rozpatrywała raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Wójtowi. Sesja ta planowana jest na dzień 26 czerwca  2025 r. i na sesji w tym dniu odbędzie się debata z udziałem mieszkańców.

W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy mogą zabierać głos po zgłoszeniu tego faktu Przewodniczącemu Rady Gminy Daszyna.

Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie, składa do Przewodniczącego Rady Gmina Daszyna pisemne zgłoszenie, poparte co najmniej 20 podpisami.

Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15.

Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania zgłoszenia przez Przewodniczącego Rady Gmina Daszyna.

Zgłoszenia do debaty mieszkańcy mogą składać najpóźniej do dnia 28 maja 2025 r. do godz. 1500 (Urząd Gminy Daszyna, pok. 19-Sekretariat).

 

 

Wójt Gminy Daszyna

   Zbigniew Wojtera

Załączniki:
Załączniki60 KB
artykuł nr 5

Ogłoszenie w sprawie konkursu na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Daszynie

Wójt Gminy Daszyna

ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Daszynie

Daszyna 26a, 99-107 Daszyna

organ prowadzący: Gmina Daszyna

Daszyna 34a, 99-107 Daszyna

 

I. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce, tj.:
1. Nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania:

1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole podstawowej;
2) ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie lub studia podyplomowe, z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;
3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;
4) uzyskał:
a) co najmniej bardzo dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy albo
b) pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo
c) w przypadku nauczyciela akademickiego - pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w uczelni
- przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora albo przed powierzeniem stanowiska dyrektora w przypadku, o którym mowa w art. 63 ust. 11 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, jeżeli nie przeprowadzono konkursu, i w przypadku, o którym mowa art. 63 ust. 12 tej ustawy
5) spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
6) ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
7) nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (t. j. Dz. U. Dz. U. z 2024 r. poz. 986, poz. 1871), a w przypadku nauczyciela akademickiego - karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. -Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, poz. 1871. poz. 1897), lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2183, 2201, z 2018 r. poz. 138, 398, 650, 730. 912, 1000, 1115, 1693 i 2245, z 2019 r. poz. 55) oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;
8) nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
9) nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
10) nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 104);
11) w przypadku cudzoziemca - posiada znajomość języka polskiego poświadczoną na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1556), ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku filologia polska, lub jest tłumaczem przysięgłym języka polskiego.
2. Nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który:
1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy licencjat, inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole podstawowej, oraz
2) spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 2-11 niniejszego ogłoszenia.
3. Nauczyciel mianowany lub dyplomowany:
1) zatrudniony na stanowisku wymagającym kwalifikacji pedagogicznych w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych, lub
la) zatrudniony na stanowisku innym niż określone w pkt. 1, na którym są realizowane zadania z zakresu oświaty, w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych, lub na stanowisku, na którym są realizowane zadania z zakresu oświaty w urzędzie organu administracji samorządowej, lub
2) urlopowany lub zwolniony z obowiązku świadczenia pracy na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (t.j.Dz.U. z 2022 r. poz. 854)
- spełniający określone wyżej wymagania, z wyjątkiem wymogu posiadania co najmniej bardzo dobrej oceny pracy albo pozytywnej oceny dorobku zawodowego.

II. Wymagane dokumenty:
Zgodnie z § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:
1) uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju danej szkoły publicznej;
2) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o:
- stażu pracy pedagogicznej - w przypadku nauczyciela albo
- stażu pracy dydaktycznej - w przypadku nauczyciela akademickiego albo
3) oświadczenie zawierające następujące dane osobowe kandydata:
- imię (imiona) i nazwisko,
- datę i miejsce urodzenia,
- obywatelstwo,
- miejsce zamieszkania (adres do korespondencji);
4) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w pkt. 2: świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu lub inne dokumenty potwierdzające okres zatrudnienia;
5) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub świadectwo ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwo ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą;
6) w przypadku cudzoziemców - poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie:
- dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (t. j, Dz. U. z 2024 r. poz. 1556), lub
- dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, na kierunku filologia polska, lub
- dokumentu potwierdzającego prawo do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego języka polskiego,
7) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
8) oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
9) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
10) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. I pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
11) oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i 3a ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 - 1990 oraz treści tych dokumentów (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1632 ze zm.) w przypadku kandydata na dyrektora publicznej szkoły urodzonego przed dniem 1 sierpnia 1972 r.
12) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego - w przypadku nauczyciela;
13) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego - w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego;
14) w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego - oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. -Prawo o szkolnictwie wyższymi nauce, lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym;
15) oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych.
Wszystkie sporządzone osobiście przez kandydata dokumenty powinny być własnoręcznie podpisane. W przypadku składania kopii oryginałów dokumentów powinny być one poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
Na żądanie organu prowadzącego publiczną szkołę kandydat jest obowiązany przedstawić oryginały powyższych dokumentów.

III. Sposób i termin składania ofert
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podaniem imienia i nazwiska, adresu zwrotnego, numeru telefonu kontaktowego, adresu e-mail oraz z dopiskiem: „Konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Daszynie",
osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy w Daszynie lub pocztą (liczy się data wpływu do tutejszego Urzędu ) na adres: Urząd Gminy w Daszynie 34a, 99-107 Daszyna w terminie do dnia 30 maja 2025 roku do godz. 15:00.
Nie dopuszcza się składania ofert w formie elektronicznej.
Oferty złożone po upływie terminu wskazanego wyżej nie będą rozpatrywane.
Zatrudnienie wyłonionego kandydata nastąpi z dniem 1 lipca 2025 roku.

IV. Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Daszyna.
O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie w formie pisemnej nie później niż na 7 dni przed terminem posiedzenia.
Kandydat zgłasza się na konkurs z dokumentem tożsamości.
Szczegółowe informacje dotyczące konkursu będą udzielane pod nr tel. 24 357-10-03 lub 24 357-10-00.