artykuł nr 21

OGŁOSZENIE o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Daszyna dla fragmentów obrębów Daszyna, Drzykozy, Jabłonna, Karkoszki, Krężelewice, Mazew, Mazew Kolonia, P.G.R Koryta, Skrzynki, Sławoszew, Upale, Zagróbki i Żabokrzeki, część IV - obejmująca tereny w obrębach Krężelewice i Upale wraz z prognozą oddziaływania na środowisko

Załączniki:
Treść ogłoszenia201 KB
artykuł nr 22

Komunikat Wójta Gminy Daszyna w sprawie świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji sołtysa

Od 1 lipca 2023 r. Wójt Gminy Daszyna będzie przyjmował wnioski o wydanie zaświadczenia potwierdzającego okres pełnienia funkcji sołtysa w sołectwie należącym terytorialnie do Gminy Daszyna. Wniosek można złożyć w Sekretariacie Urzędu (pokój nr 19) lub przesłać pocztą na adres Urzędu Gminy w Daszynie 34a, 99-107 Daszyna.

Komu przysługuje świadczenie?

Świadczenie pieniężne z tytułu pełnienia funkcji sołtysa przysługuje osobie, która: 

  • pełniła funkcję sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym przez okres co najmniej dwóch kadencji nie mniej niż 8 lat, (do okresu o którym mowa, wlicza się również okres pełnienia funkcji sołtysa na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, jeżeli osoba ta następnie pełniła funkcję sołtysa na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym),
  • osiągnęła odpowiedni wiek:
    • w przypadku kobiet 60 lat,
    • w przypadku mężczyzn 65 lat,
  • nie była skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe popełnione w związku z pełnieniem funkcji sołtysa.

Przy ustalaniu okresu pełnienia funkcji sołtysa nie jest wymagane zachowanie ciągłości pełnienia tej funkcji.

Gdzie należy złożyć wniosek o świadczenie?

Wniosek o przyznanie świadczenia będzie można złożyć w oddziale regionalnym albo placówce terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego właściwych ze względu na miejsce zamieszkania wnioskodawcy od 1 lipca 2023 r. 

Co należy dołączyć do wniosku o świadczenie?

Do wniosku o przyznanie świadczenia należy dołączyć:

  • zaświadczenie wydane przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego dla sołectwa, w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa, potwierdzające okres pełnienia tej funkcji;
  • oświadczenie wnioskodawcy o niekaralności za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe popełnione w związku z pełnieniem funkcji sołtysa.

 

Co zrobić jeżeli urząd gminy nie posiada informacji potwierdzających okres pełnienia funkcji sołtysa?

Jeżeli Urząd Gminy nie będzie dysponował danymi potwierdzającymi okres pełnienia przez wnioskodawcę funkcji sołtysa, zostanie wydane postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia ze względu na brak danych potwierdzających okres pełnienia funkcji. Postanowienie to należy dołączyć do wniosku o przyznanie świadczenia. W przypadku braku dokumentów potwierdzających spełnienie wymogu pełnienia funkcji sołtysa przez co najmniej dwie kadencje nie mniej niż 8 lat zaświadczenie będzie mogło być zastąpione pisemnym oświadczeniem złożonym przez wnioskodawcę o spełnieniu tego wymogu, potwierdzonym pisemnymi oświadczeniami złożonymi przez co najmniej 5 osób zamieszkujących w sołectwie w czasie, w którym wnioskodawca pełnił w nim funkcję sołtysa.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie: 

https://www.krus.gov.pl/artykul/swiadczenie-pieniezne-z-tytulu-pelnienia-funkcji-soltysa/

 

Załączniki:
Wniosek16 KB
artykuł nr 23

OGŁOSZENIE o przystąpieniu do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Daszyna oraz o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentów obrębów Daszyna, Krężelewice, P.G.R Koryta, Upale i Walew

Załączniki:
Treść ogłoszenia196 KB
artykuł nr 24

Ogłoszenie w sprawie wykazu nieruchomości przeznaczonych do wydzierżawienia

Wójt Gminy Daszyna

zawiadamia o wywieszeniu  na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Daszyna  oraz zamieszczeniu na stronie internetowej http://www.daszyna.4bip.pl, na okres 21 dni  (tj. od 05.06.2023 r. do 26.06.2023 r.), wykazu dotyczącego  nieruchomości gminnych przeznaczonych do wydzierżawienia z przeznaczeniem na ogródki warzywno-kwiatowe: część dz. nr 28/9, obręb Daszyna - wykaz stanowi załącznik do Zarządzenia Wójta Gminy Daszyna Nr 69/2023 z dnia 5 czerwca 2023 r.

Szczegółowe informacje można uzyskać w tut. urzędzie, pokój nr 5, tel. 24 389-04-18

artykuł nr 25

INFORMACJA Wójta Gminy Daszyna o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad Raportem o stanie Gminy Daszyna za 2022 rok

INFORMACJA

Wójta Gminy Daszyna o zmianie terminu zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad Raportem o stanie Gminy Daszyna za 2022 rok

W związku ze zmianą terminu sesji, na której przedstawiony zostanie Raport o stanie Gminy Daszyna za 2022 rok na dzień 30 maja 2023 r., zgłoszenia do debaty mieszkańcy mogą składać najpóźniej do dnia 29 maja 2023 r. do godz. 15:00 (Urząd Gminy Daszyna, pok. 20).


Stosownie do treści art. 28 aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z póź zm.) Wójt Gminy Daszyna do dnia 31 maja 2023 r. ma obowiązek przedstawienia Radzie Gminy Daszyna Raportu o stanie gminy. Sesja, na której przedstawiony zostanie Raport, zaplanowana została na dzień 29 maja 2023 r.

Raport będzie obejmował podsumowanie działalności Wójta Gminy Daszyna w roku 2022, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał Rady Gminy Daszyna.

Rada Gminy Daszyna będzie rozpatrywała raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Wójtowi. Sesja ta planowana jest na dzień 26 czerwca  2023 r. i na sesji w tym dniu odbędzie się debata z udziałem mieszkańców.

W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy mogą zabierać głos po zgłoszeniu tego faktu Przewodniczącemu Rady Gminy Daszyna.

Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie, składa do Przewodniczącego Rady Gmina Daszyna pisemne zgłoszenie, poparte co najmniej 20 podpisami.

Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15.

Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania zgłoszenia przez Przewodniczącego Rady Gmina Daszyna.

Zgłoszenia do debaty mieszkańcy mogą składać najpóźniej do dnia 26 maja 2023 r. do godz. 15:00 (aktualizacja - patrz wyżej)(Urząd Gminy Daszyna, pok. 20).

 

Wójt Gminy Daszyna

Zbigniew Wojtera

Załączniki:
Formularz zgłoszenia17 KB